Riskovat se vyplatí? Ačkoliv se může zdát, že na trhu už dnes najdeme všechno možné, stále jsou zde nezmapovaná prázdná místa, jež ponoukají podnikatele průkopníky k činu. Dobrý nápad je základem úspěchu, sám o sobě ale bohužel nestačí. Aby se váš projekt uchytil a vzbudil zájem, je třeba důkladně promyslet jeho realizaci, mít strategii, která se v praxi osvědčí, prostory a v neposlední řadě také finanční prostředky. Za předpokladu, že vám kapitál chybí – kde ho hledat?

graf růstu

První, na co si zřejmě vzpomenete, je vzít si půjčku. Banky jsou začínajícím podnikatelům nakloněny, neboť si tak udržují atraktivní klientelu. Nabídky úvěrů se různí v závislosti na příslušné bance. Česká spořitelna poskytuje Firemní úvěr Start-up České spořitelny. Jak vyplývá z jeho názvu, je určen přímo pro podnikatele nováčky, přesněji je jeho nabídka limitovaná do tří let od začátku podnikání a získat s ním můžete až 600 000 korun při 9% úroku. Až 1 000 000 korun obdržíte od Komerční banky v rámci úvěru Profi úvěr Start, kde se maximální úrok může vyšplhat na 9,9 %. Využít lze také Malého podnikatelského úvěru od Equa bank. Samozřejmě máte možnost se porozhlédnout i jinde, bank je mnoho a nabídka široká. Toto je pouze pár příkladů pro představu.

Jsou i jiné způsoby, jak získat finance na realizaci svého podnikání. Nejspíše už jste slyšeli pojem crowdfunding. V tomto případě jde o veřejnou sbírku a na realizaci projektu vám přispívají různí lidé většinou menší částkou, až dokud nenasbíráte požadovaný obnos. Abyste však potenciální dárce zaujali, je třeba je oslovit svým nápadem a motivovat je lákavou odměnou.

Př. Jsem začínající spisovatel a sbírám peníze na publikování své první knížky. Všem, kteří mě finančně podpoří, daruji výtisk s věnováním (ilustrací, ručně vyráběnou záložku) zdarma.

Pokud uvažujete o odstartování projektu crowdfundingem, nezapomeňte si svou kampaň důkladně připravit, oslovte své publikum důvěryhodnou prezentací. Přesvědčte druhé, že váš projekt má potenciál a že chtějí být jeho součástí. Dobrý dojem může udělat například motivační video.
práce v týmu

Než se do toho pustíte, pečlivě zvažte své možnosti. Pokud svému nápadu opravdu věříte, najděte způsob, jak začít.

A nezapomeňte, leč to zní jako klišé:

„Život je zajímavý právě pro tu možnost uskutečnit nějaký sen.“ (Paulo Coelho)


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup